Kodėl svarbu žinoti ME kiekį savo organizme?

Svarbiausia tai, kad cheminiai elementai mūsų organizme nesintetinami, o gaunami su maistu, oru, per odą ir gleivinę.
Harmonija ir sveikata

Istoriniai faktai studijuojant mikroelementų svarbą.

1225 m. Gyvulių kritimo klinikiniai atvejai apsinuodijus selenu Kinijoje. (Markas Polo)
1747 m. Mengini aptiko geležį kraujyje.
1748 m. Ganas aptiko fosforą kauluose.
1811 m.  – 1825 m. Įrodė jodo poveikį skydliaukės ligų gydyme Kurtua, Konide, Busingalo.
1823m. Šosas aptiko chlorą skrandžio sultyse.
1869 m. Mendelejevas sudarė mikroelementų lentelę, kuria naudojamės moksle ir šiomis dienomis.
1928 m. Chartas įrodė, kad varis, kaip ir geležis būtina hemoglobino gamyboje.
1955 m. Tukeris ir Salmonas įrodė, kad cinko sumažėjimas susijęs su odos pažeidimais.
1970 – 1984 m. Duomenys apie esencialinius mikroelementus (Anke, Nilsenas).

Atlikus plauko ištyrimo metodą ir nustačius cheminių elementų kiekį, sužinome:

- Kiek (procentais) mūsų organizmas atitinka idealią normą (tik apie 20% žmonių yra harmoningai susiję su gamta).
- Ar teisingai maitinatės, ar iš maisto pasisavinate būtiną mikroelementų kiekį.
- Ar organizmui kenkia žalingi įpročiai.
- Ar nekenksminga aplinka, kurioje gyvenate, dirbate, ar maistas nekenkia jūsų organizmui.
- Ar puikiai funkcionuoja jūsų skrandis, žarnynas, kepenys, inkstai, oda, ar pasisavinimo ir šalinimo procesai sudaro pusiausvyrą.
- Ar nesergate lėtinėmis ligomis, ar neturite joms polinkio.
- Ar teisingai gydotės.
- Kaip jus veikia stresinės situacijos ir darbo krūviai.
- Kokią sporto šaką jums pasirinkti.
- Ką parinkti moksleiviams ir studentams, kad geriau įsisavintų studijuojamą medžiagą ir atlaikytų intensyvius mokymosi krūvius.

Kiekvienas mikroelementas turi tik jam būdingą funkciją. Vieni mikroelementai veikia ūgį, kiti padeda praeiti nerviniams impulsams, treti – kaip statybinė mūsų kūno medžiaga. Šios statybinės medžiagos dalyvauja daugiau kaip 50 000 biocheminių reakcijų.

Na ( Natris) – organizmas be vandens nei pirmyn, nei atgal.
K (Kalis) – dar neatsikėlei, o jau pavargęs.
Ca (Kalcis) – tai ne tik kaulai.
Mg (Magnis) – aš ramus.. aš visiškai ramus.
P (Fosforas) – tai jėga.
Fe (Geležis) – geležinė sveikata.
Zn (Cinkas) – kietas riešutėlis.
Se (Selenas) – mikroelementas ilginantis gyvenimą.
J (Jodas) – tiesiog jodas.
Cu (Varis) – pati nuostabiausia ir patraukliausia.
Co (Kobaltas) – mažas, bet pavykęs.
Mn ( Manganas) – būk sveikas ir laimingas.
F (Fosforas) – dantys ir dar kartą dantys.
Cr(Chromas) – yra chromo, nėra diabeto.
Al(Aliuminis) – aš … neatsimenu nuostabios akimirkos.
Pb(Švinas) – švinas arba pavojingas žaidimas.
As(Arsenas) – pats žinomiausias nuodas.
Hg(Gyvsidabris) – smūgis žemiau juostos.
Cd(Kadmis) – pavojingas mažius.
Li(Litis) – centrinės nervų sistemos reguliatorius.